בעידן בו האסתטיקה תופסת מקום גדול בחיינו, לכולנו חשוב להיראות הכי מטופחים שניתן.
שיניים לבנות הן עוד דרך שבה ניתן לשפר את האסתטיקה שלנו, ולהעיד על המודעות שלנו לבריאותנו, ליופי, לניקיון ולטיפוח עצמי. כל זאת בדרכים פשוטות שמביאות לתוצאות מרשימות.
להלן מדריך כיצד ניתן לשמור על השיניים לבנות, וכיצד לשפר מראה של שיניים שהצהיבו:
  1. צחצוח השיניים. צחצוח נכון של השיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים המכילה פלואוריד לפחות 2 דקות , הוא קריטי על מנת לשמור על השיניים בריאות ונקיות. צחצוח שיניים מוריד את שכבת הרובד, הפלאק, שמצטבר על השן וגורם לה להיות כהה יותר עם הזמן.
  2. מברשת חשמלית. צחצוח עם מברשת שיניים חשמלית היא היעילה ביותר להסרה מכנית של הפלאק מן השיניים. היא מסירה עד פי שניים יותר פלאק ממברשת שיניים רגילה. זאת מאחר והתנועה המעגלית מאפשרת ניקוי חלקי שן המצויים מתחת לחניכיים. אנו ובמיוחד ילדים מתקשים בביצוע תנועה זו, עם מברשת רגילה.
  3. משקאות ללא צבעי מאכל. משקאות עם צבעי מאכל כגון: מיצים, תה, יין וקפה גורמים להתכהות השיניים עם הזמן, ולכן מומלץ לצרוך משקאות אלה כמה שפחות. מומלץ להעדיף משקאות ללא צבעי מאכל כמו: מים, ספרייט, תה צמחים מעודן. במידה ושותים משקאות עם צבעי מאכל עדיף לשתות אותם עם קש בכדי למנוע עד כמה שניתן מגע בינם לבין השיניים. בפעולה זו נצמצם את הכתמת השיניים.
  4.  עישון. הניקוטין מותיר כתמים על גבי השכבה החיצונית של השן, פוגע בצבע השיניים ומגביר את החשיפה לדלקות חניכיים. הימנעו מעישון או לפחות הפחיתו בכמות הסיגריות.
  5. שיננית. ביקור סדיר של פעם ב 4-6 חודשים אצל שיננית עוזר במניעה של בעיות עתידיות. יחד עם זאת האמצעים בהם משתמשת השיננית מאפשרים הסרת כתמים ואבנית מאזורים שהגישה אליהם קשה, משפרים את מראה השיניים מוסיפים להן ברק וגורמים להן להיות ולהיראות נקיות ולבנות יותר.
  6. הלבנת השיניים. הלבנת שיניים הינה דרך יעילה מאד על מנת להגיע למראה שיניים לבנות ויפות. הלבנת שיניים ניתן לעשות הן במרפאה והן בבית עם סדים מיוחדים. העדיפו סדים המיוצרים במעבדת שיניים, כיוון שהם מותאמים באופן מדויק לשיניים אותן ברצוננו להלבין ובכך מונעים בריחה/דליפה של חומר הלבנה ומגבירים את יעילות הטיפול.
  7. משחות להלבנת שיניים. ישנו מגוון רחב של משחות להלבנת שיניים המכילות חומרים אשר מונעים היווצרות של כתמים חדשים על השיניים, לפני שהם מתקבעים לתוך האמייל של השן. אולם חשיבותן פוחתת אם לא מקפידים על צחצוח נכון, משך הצחצוח ושימוש במברשת מתאימה ותקינה.
  8. אכילת מזונות עתירי סיבים. מזונות בעלי אחוז גבוה של סיבים, בבואם בחיכוך עם השיניים "מקרצפים" ומנקים את האמייל, שמצפה את השן. מזונות כמו : תפוחים, סלרי, צנון, צנונית, גזר, תרד, ברוקולי וחסה. 
  9. גומי לעיסה. לעיסת גומי לעיסה ללא סוכר מסייעת לניקוי השיניים על ידי סילוק שאריות מזון. מעודדת ייצור של רוק, אשר עוזר למנוע הכתמה של  השיניים ומנטרל חומצה הגורמת עששת. מומלץ פחות לאלו מביננו הסובלים מבעיות בקיבה.
  10. לימון.  על שלל תכונותיו הבריאותיות מסייע הלימון גם בהסרת הרובד המצטבר על השיניים במשך היום. חומצת הלימון מסייעת במניעת הצטברות אבן, בסילוק חלקי של אבן שכבר הצטברה ומעניקה לשיניים את הברק והלובן הטבעי שלהם. הוספת מיץ לימון סחוט טבעי למים שאנו שותים במהלך היום  תשפר את הברק ולובן השיניים.
  11.  שפשפו קליפת בננות או תפוז. שפשפו את חלקה הפנימי של קליפת הבננה או את המעטה הלבן של קליפת התפוז על השיניים, המתינו כ- 10 דקות וצחצחו את השיניים היטב. הוויטמינים והמינרלים שבקליפה, בהם אשלגן וברום, יבהירו את השיניים.
  12.  צחצחו בתערובת של חומץ תפוחים ולימון. סחטו כ-1/4 לימון והוסיפו 2 כפות חומץ תפוחים. טבלו מברשת בתערובת, צחצחו ושטפו את הפה היטב. התערובת תוכל לסייע בהסרת כתמי יין, קפה או ניקוטין. שימו לב – חומציות עודפת עלולה לשחוק את זגוגית השן, לכן אין לחזור על הפעולה יותר מפעם בשבוע.
  13. סודה לשתייה.  מערבבים סודה לשתייה עם משחת שיניים כל שהיא. עם התערובת שנוצרה מצחצחים את השיניים. התערובת לא רק מנקה היטב את השיניים, אלא גם מלבינה אותן. הגבישים עלולים לשחוק את זגוגית השן, לכן אין לחזור על פעולה זו יותר מפעם בשבוע.